Pošlite mi poštou viac informácií
alebo volajte 0910 855 550

Webová stránka neslúži iba na propagáciu aktuálnych realitných ponúk, ale ide aj o marketingovú vizitku realitnej kancelárie, na základe ktorej si o vás klient vytvorí celkový obraz.

Okrem inzerátov na predaj a prenájom sú pre klientov zaujímavé aj predstavenia a fotografie maklérov, príbeh firmy, postup pri predaji, referencie, blogy či ukážkové videá alebo fotoprezentácie domov a bytov.






Všetko je to jedna mozaika, aby klient po vzhliadnutí vašej webovej stránky vedel, s kým má tú česť.



V článku sa dozviete informácie, ktoré vám pomôžu zorientovať sa ak plánujete v blízkej budúcnosti vytvoriť pre svoju realitnú kanceláriu novú webstránku. Máte viacero možností:



1. Web si urobíte sami a zadarmo
2. Web od kamaráta
3. Web cez CMS systém
4. Web od firmy
5. Web od reklamnej agentúry
6. Špecializovaná firma pre realitné kancelárie
7. Firma prevádzkujúca hlavne inzertné portály
8. Kombinácie rôznych riešení

Web si urobíte sami a zadarmo

Web si urobíte sami a zadarmo

Niektorí zdatnejší si trúfnu na úpravu Wordpress šablóny či iného CMS systému aj sami a uspokojujú sa hlavne tým, že stránka bude vytvorená zdarma. Pozor však na to, že do „zdarma“ treba započítať množstvo času, ktorý nad webom strávite.


Mnoho vecí bude pre vás nových, neznámych a určite vás potrápia. Keď svoju prácu dokončíte a porovnáte ju s iným profesionálnym realitným webom, budete vidieť ten ohromný rozdiel. Preto vám dopredu radíme:


„Nerobte si svoj nový realitný web sami.“


Radšej čas investujte do náborov, obhliadok alebo marketingu, vďaka ktorým na lepší web rýchlo zarobíte.


Naša skúsenosť
Webové stránky pre začínajúce realitné kancelárie môžu byť objednané ako súčasť balíku služieb realitného softvéru backOFFICE®, bez akéhokoľvek doplatku, veľmi lacno. A časom sa dá prejsť aj na krajšie a profesionálnejšie prezentovanie služieb s doplatkom.

Lacno neznamená výhodne

Ak vás predsa len zlákajú lacné hotové šablóny Wordpress (dajú sa zakúpiť už za pár desiatok eur), tak vás upozorňujeme na bezpečnosť a náročnosť neustálych aktualizácií systému a pluginov. Tým, že je Wordpress taký rozšírený, je zároveň aj veľmi vďačným cieľom hackerov.

Keď menej znamená viac

Šablóny navyše obsahujú rôzne multimediálne hýbajúce sa prvky a doplnky, ktoré síce vyzerajú dobre, ale spomaľujú web a znižujú vaše pozície v Google. Web realitnej kancelárie má predávať a prezentovať, nie odpútavať pozornosť.

Web od kamaráta

Web od kamaráta

Snáď najväčšiu chybu robia realitné kancelárie vtedy, ak si dajú webovú stránku vytvoriť kamarátovi/susedovi/bratrancovi. Buď ide totiž iba o amatérskeho nadšenca a ak aj ide o odborníka, ktorý sa reálne tvorbou webov zaoberá, ešte to neznamená, že je odborníkom na realitné weby.


Hlavne v začiatkoch podnikania je veľmi lákavé podľahnúť vidine ušetrených peňazí. Pozor však na to, že známy nemusí mať dostatok skúseností a ani dostatok času a motivácie. Bude sa tomu venovať popri inej práci, po práci, cez víkendy a takmer vždy sa projekt ocitá na vedľajšej koľaji.


Pre vás to znamená množstvo telefonátov, pripomínania sa a veľakrát to skončí pošramotenými vzťahmi. Časom alebo praxou zistíte, že na webe treba niečo doplniť, zmeniť a vaša nedočkavosť bude prerastať do frustrácie a hnevu. Ušetrite si to.


Naša skúsenosť
Programovanie webu je jedna vec a jeho dizajn druhá. Zladenie loga, farieb, prvkov, písma odporúčame zveriť profesionálnym grafikom a funkčnú časť zase programátorom. Opäť platí, že dobrý grafik nie je dobrý programátor a naopak. Webová stránka je tímová práca a to máte v našej firme backOFFICE® zaručené.

Web cez CMS systém

Web cez CMS systém

Drvivá väčšina firiem, ktoré vytvárajú webové stránky pre rôzne oblasti podnikania od kaderníctiev po predajcov špeciálnej techniky, využíva k vytvoreniu webu voľne dostupné a masovo rozšírené CMS systémy ako sú napr. Wordpress či Drupal. Tieto CMS systémy majú svoje výhody a nevýhody.


Hlavnými výhodami využitia týchto systémov je to, že ak by ste web potrebovali neskôr upraviť a pôvodný tvorca by už pre vás nepracoval, viete si nájsť ľahko náhradu. Medzi nevýhody patrí hlavne modularita systémov, závislosť od existencie týchto modulov a bezpečnosť.



Pozor na to, že weby, napríklad vo Wordpresse, sú cieľmi hackerov a musíte počítať s neustálymi aktualizáciami systému, aby ste ich ochránili.

Naša skúsenosť
Kedysi sme aj vo firme mali jeden z prezentačných webov vo Wordpresse (nechcelo sa nám programovať ho a išlo len o textovo-obrázkový obsah). Toto rozhodnutie sme veľmi oľutovali. Po spustení webu sme museli krvopotne sledovať a opravovať rôzne bezpečnostné nedostatky a aktualizácie nových verzií Wordpressu. Bol to náš prvý a posledný web postavený na cudzom systéme.

Nechcené obmedzenia

Pokiaľ totiž neexistuje pre Wordpress napr. modul pre import údajov realitných ponúk z nejakého systému, tak ten import buď nebudete mať, alebo si ho musíte nechať naprogramovať (väčšinou je to nákladné riešenie).

Na SEO v realitách jednoduchšie

To isté platí aj pre SEO, ktoré musíte riešiť v rámci CMS a nemáte takú voľnosť ako pri webových stránkach vytvorených v bežnom PHP kóde. Mať dobre a automatizovane nastavené SEO ako pri stránkach od backOFFICE® šetrí čas a námahu.

Web od firmy

Web od firmy

Ak si vyberiete firmu, ktorá má vlastný systém na tvorbu webov, musíte počítať s tým, že okrem tej firmy vám webovú stránku nikto už v budúcnosti neupraví. Dôvodom je to, že veľká väčšina firiem vám prístup k vlastným zdrojovým kódom neposkytne a aj keby poskytla, to čo programátori najviac neznášajú, je úprava zdrojových kódov, ktoré tvoril niekto iný.


Výberom webovej stránky pracujúcej na spomínanom vlastnom systéme sa stanete závislí na službách tejto firmy aj do budúcna. Tu sa treba spýtať dve hlavné otázky: Bude firma fungovať aj o pár rokov, keď budem prípadné zmeny na webe potrebovať? V akých cenách budú tieto úpravy?


Naša skúsenosť
Realitná kancelária sa rozhodne predávať developerský projekt bytového domu. Firme, ktorá podobnú výzvu takýchto funkcionalít zatiaľ neriešila, zaplatíte všetko od vývoja až po zapracovanie (tisícky eur). Pokiaľ využívate webovú stránku od backOFFICE®, ktorý modul Development ponúka ako štandardnú službu – doplnok viacerým realitným kanceláriám – náklady budú približne 100€.

Náklady do budúcna

Často sa totiž stáva, že úvodná cena za web je nízka a marža sa dobieha práve pri neskorších požiadavkách. A tie prídu takmer vždy. Po zadaní požiadavky vám bude ponúknuté riešenie na mieru. Ak také riešenie zatiaľ v minulosti netvorili, musíte počítať s extrémne vysokými nákladmi, keďže ho budú tvoriť len pre vás.

Výhody synergie

V tomto je veľká výhoda využiť služby špecializovanej firmy, ktorá má skúsenosti s realitnými webmi a hlavne väčšinu požadovaných riešení už v minulosti realizovala, a preto ich vie poskytnúť zdarma alebo za nízky poplatok.

Web od reklamnej agentúry

Web od reklamnej agentúry

Reklamné agentúry väčšinou pracujú koncepčne, čiže vám popri svojich službách vytvoria aj webovú stránku. Pri profesionálnych agentúrach sa dá očakávať, že má vo svojom tíme špecialistov, ktorých by ste si len ťažko vedeli najať a zaplatiť.


Služby kvalitnej reklamnej agentúry vedia posunúť prezentáciu vašej firmy na vyššiu úroveň a otvoriť vám trhy, na ktoré by ste sami neprišli. Dokážu efektívne pracovať s reklamnými kampaňami na mieru, využiť kreatívu a majú skúsenosti s tvorbou imidžu firiem. Súčasťou portfólia takmer každej reklamnej agentúry je aj tvorba webových stránok.


Ideálna kombinácia webu na mieru od reklamnej agentúry a realitnej kancelárie je prepojenie novej webovej stránky s profesionálnym softvérom (napr. backOFFICE®) cez API rozhranie, ktoré má v prípade ZRKS garantované pripojenie a cenu aj do budúcna.


Naša skúsenosť
Vlastný program na správu ponúk, takzvaný backend webu a databázy vám žiadna reklamná agentúra neponúkne, nakoľko sa správe realitných ponúk nevenuje. Program na správu ponúk – realitný softvér - je však v dnešnej dobe pre realitnú kanceláriu nevyhnutnosťou.

Vyššie náklady

Treba však spozornieť, hlavne pri cene, ktorá môže byť výrazne vyššia, nakoľko špecialistov pracujúcich pre vás je potrebné aj zaplatiť, lebo všetko bude treba programovať od začiatku, keďže je nízka šanca, že nedávno robili web nejakej inej realitnej kancelárii.

Prečo reklamnú agentúru?

Pokiaľ vyššie náklady pre vás nehrajú rolu a prvoradým cieľom je okrem komplexných služieb v oblasti reklamy, získať aj webovú stránku s individuálnym dizajnom na mieru, je seriózna reklamná agentúra tá správna voľba. Na rozdiel od freelancera, či menšej firmy máte väčšiu istotu, že sa aj po čase bude mať kto venovať vašim požiadavkám a firma bude fungovať.

Špecializovaná firma pre realitné kancelárie

Špecializovaná firma pre realitné kancelárie

Existujú firmy, ktoré sa špecializujú na tvorbu webových stránok pre realitné kancelárie a väčšinou sú už webové stránky prepojené s realitným softvérom. Proces predaja nehnuteľností sa spája s rôznymi krokmi vyžadujúcimi údaje o obchode, súčasťou údajov sú aj parametre ponuky nehnuteľnosti a preto je zásadnou výhodou, mať webovú stránku prepojenú aj s realitným softvérom, ktorý výrazne uľahčí maklérovi prácu.


Aj z tohto dôvodu sú profesionálne softvéry doplnené o funkcie fakturácie, trhových reportov, letákov, skeneru ponúk, evidencie volaní, posielaní ponúk klientom, databázou vlastníkov a v neposlednom rade aj exportu ponúk na iné portály a vlastný web. Okrem získania výhod profesionálneho softvéru je najväčším lákadlom kvalitná a hlavne odladená webová stránka vo veľmi rozumnej cene.



Pozor však na firmy, ktoré na trhu nepôsobia dlho, sú spojené s rizikom, že zaniknú, prípadne zmenia cenovú či inú zásadnú politiku (služby zdražejú, prípadne sa obmedzia).

Naša skúsenosť
Odísť z drahého a cenovo nestabilného produktu môže byť do budúcna ťažké, lebo makléri si zvyknú na softvér a vám sa nebude chcieť investovať energiu do nového webu. Omnoho jednoduchší život vás čaká, ak vám nový partner okrem skúseností vie ponúknuť nezávislosť a cenovú stabilitu. Viete koľko budete platiť o rok a presne viete, kto pre vás pracuje.

Výhody špecialistov

Ak sa firma špecializuje dlhé roky na webové stránky pre realitné kancelárie, je táto služba vyladená a bez chýb. Za vývojom sú desiatky až stovky hodín práce, ktoré by bolo pre realitnú kanceláriu nákladné zaplatiť. Ak si odmyslíme náklady, stále je dôležitým rozmerom vysoká odbornosť vyplývajúca zo špecializácie.

Skryté náklady

Niektoré firmy sú priamo prepojené (netaja sa tým, skôr opačne, chvália sa certifikátmi) na veľké inzertné firmy, ktoré majú cenovú politiku s výrazne stúpajúcou tendenciou. Rizikom je, že dnes zaplatíte príjemnú (uvádzaciu) cenu a ročný poplatok, o rok, či dva to už však môže byť aj dvoj alebo trojnásobok.

Firma prevádzkujúca hlavne inzertné portály

Firma prevádzkujúca hlavne inzertné portály

Viacero inzertných realitných portálov rozšírilo časom svoje portfólio služieb o webové stránky realitných kancelárií. Je to v podstate rozumný krok, nakoľko si realitná kancelária vložením ponuky do inzertného systému portálu dokáže automaticky vygenerovať svoje ponuky aj na webovej stránke, ktorú získa v rámci služieb inzertného portálu.


Ako vždy, aj tu je viacero „ale“.


Prvou nevýhodou je kvalita ostatných služieb, napr. softvéru. Je niečo iné navrhnúť pár šablón a tie prepojiť s inzertnou databázou a omnoho väčšia výzva je poskytnúť k týmto službám aj kvalitný realitný softvér, ktorý je dnes nevyhnutnosťou. Ak máte od jednej firmy softvér, webovú stránku aj inzerciu, je tam istý druh závislosti na týchto službách. Väčšinou je to spojené so zvyšovaním cien.


Naša skúsenosť
Medzi hlavné výhody takéhoto riešenia patrí nízka úvodná cena. Pri aktivácii tejto služby a v prvom období bývajú poplatky veľmi priaznivé, čomu je ľahké podľahnúť. Z tohto dôvodu treba byť na pozore a radšej využiť špecializované firmy so stabilnou cenovou politikou a neustálym vývojom, aby ste neostali v digitálnom online svete draho stagnovať. V rámci našej firmy máme aj cenovo veľmi výhodné riešenia pre začínajúcich, cena je rovnaká od roku 2008.

Rast cien

Časom sa môžu realitné kancelárie dostať do situácie, že platia niekoľko násobne vyšší poplatok ako na začiatku za podpriemerné služby. Je dobré si preto overiť cenovú politiku firmy, ktorú si vyberiete pre spoluprácu, či v minulosti menila ceny a ako dlho už na trhu pôsobí.

Kvalita služieb a cena

Ďalším negatívom webovej stránky od firmy, ktorá sa špecializuje na inzertné portály, je ich nízka úroveň. Služba je zväčša len doplnková, podpora nedostatočná a dizajny stránok veľmi podobné až rovnaké. Dôraz je kladený na získanie klienta a nie na vývoj a rozširovanie služieb.

Kombinácie rôznych riešení

Ziskovejšie realitné kancelárie si vedia z ponúkaných služieb na trhu vyskladať ideálne portfólio. Zakúpením profesionálneho softvéru backOFFICE®, ktorý je prepojený s realitným portálom ZoznamRealit.Sk pokryjú vo firme profesionálne softvérové zázemie a inzerciu v medzinárodnej realitnej sieti. V rámci služieb získajú v ZRKS aj API rozhranie, ktoré im umožní prepojenie softvéru backOFFICE® s webovou stránkou od akéhokoľvek tvorcu.

Webová stránka na mieru

Webovú stránku si môžu nechať navrhnúť v profesionálnej reklamnej agentúre, ktorá im zároveň vie zabezpečiť aj jej ďalšiu propagáciu a tak získajú všetky výhody plynúce z využitia služieb profesionálnych marketérov.


Navyše, cez webovú stránku tretej strany a API rozhranie ZRKS si vedia napojiť svoju databázu na akýkoľvek inzertný systém, vďaka čomu môžu bez akýchkoľvek problémov inzerovať svoje ponuky automatizovane na akomkoľvek portáli. Získajú tým nezávislosť a ak im nejaký poskytovateľ inzercie výrazne zvýši cenu alebo obmedzí služby, tak sa vedia zariadiť inak, bez bolestivej zmeny softvéru či webu.

Viac o softvéri backOFFICE®

Skúsenosti za rozumnú cenu

Sú však realitné kancelárie, ktoré nemajú prostriedky na unikátne webové stránky od profesionálnych marketingových spoločností, ale potrebujú stabilné riešenie za rozumnú cenu.


Náš backOFFICE® webREAL obsahuje okrem profesionálneho softvéru už aj webovú stránku, export ponúk na ľubovoľný inzertný portál (napr. bazos.sk) a možnosť cez Cielenú reklamu ZRKS posielať svoje ponuky do reklamných sietí Facebook a Google. Webové stránky v rámci spomínaného balíku služieb môžu byť úplne bez doplatku, prípadne môžete ísť cestou individuálneho dizajnu na mieru za poplatok.

Pozrieť si ukážky webov

Pre maklérov nie je úplne jednoduché sledovať všetky zmeny, je ľahšie to nechať na profesionálov, ktorí nové funkcie a vylepšenia zapracujú do systému za vás. Zároveň je dôležité, aby ste vedeli koľko a za čo budete neskôr v budúcnosti platiť, aby sa vám nestalo, že sa stanete závislí na službách, ktorých cena porastie do rozmerov, že to ohrozí zmysel vášho podnikania.

Svoje ponuky a údaje o klientoch, zmluvy a všetko digitálne potrebné pre chod realitnej kancelárie by ste mali uchovávať v databáze, o ktorej viete koľko bude stáť budúci rok, či jej správca bude ešte na trhu a či sa pracuje na aktualizácii systému. Z tohto pohľadu je najvýhodnejšie mať svoju databázu v neziskovom Združení realitných kancelárií Slovenska (ZRKS), nakoľko cena databázy a prístup k nej je garantovaný priamo v stanovách.









Pred rozhodnutím, ktoré riešenie si pre svoje podnikanie vybrať, je viac ako dôležité zanalyzovať si výhody a nevýhody všetkých možností. Predaj a prezentácia ponúk sa totiž už dlhšiu dobu presúva viac do online priestoru.





backOFFICE® sa tvorbou a vývojom webových stránok zaoberá už od roku 2008.
Za ten čas sme poslali do sveta stovky webov a máme s tým množstvo skúseností.







Potrebujem viac informácii

Radi odpovieme na všetky vaše otázky

Naši odborníci vám radi odpovedia na otázky a ukážu všetky výhody spojené s využívaním nášho softvéru. Porovnajte si funkcie balíkov backOFFICE®, vyberte si pre vás najvhodnejší a kontaktujte nás pre dohodnutie prezentácie systému.

info@backoffice.sk +421 910 855 550

Napíšte nám



×

Súhlas so spracovaním osobných údajov

Dotknutá osoba v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,ZoOOÚ“) potvrdzuje správnosť a aktuálnosť svojich osobných údajov uvedených v kontaktom formulári. Dotknutá osoba týmto čestne vyhlasuje, že udeľuje prevádzkovateľovi svoj výslovný, slobodný, vážny a bezvýhradný súhlas so spracúvaním jej osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko, telefonický kontakt, e-mailová adresa na účel kontaktovania dotknutej osoby ako záujemcu o spoluprácu v informačnom systéme sprostredkovateľa ,,klienti“ počas doby 180 dní od udelenia tohto súhlasu. Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať tento súhlas so spracovaním osobných údajov rovnakým spôsobom, akým ho udelila. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním. Práva dotknutej osoby vymedzujú najmä §§ 19 – 30 ZoOOÚ. Práva a povinnosti sprostredkovateľa, ako prevádzkovateľa, vymedzujú najmä §§ 31 – 46 ZoOOÚ. Dotknutá osoba potvrdzuje, že sprostredkovateľ splnil svoju oznamovaciu povinnosť v rozsahu požadovanom ZoOOÚ. Dotknutá osoba berie na vedomie, že na zabezpečenie toho, že spracúvanie jej osobných údajov sa vykonáva v súlade so ZoOOÚ sprostredkovateľ prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov. Sprostredkovateľ bude s osobnými údajmi dotknutej osoby zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi.



Potvrdiť